Εκτός λειτουργίας σχεδόν τα μισά οχήματα της Ελληνικής Αστυνομίας - ΕΛ.ΑΣ The end.

elas.lyste-blogspot


ΛΥΣΤΕ blog ➤ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ... ΣΑΡΑΒΑΛΑ, ΚΑΘΩΣ ΤΑ «ΚΑΛΑ» ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ VIPS

Τα Μνημόνια και η βαριά οικονομική κρίση «γονάτισαν» την Ελληνική Αστυνομία Η δύσκολη κατάσταση αποτυπώνεται στην τραγική εικόνα των οχημάτων του Σώματος και στον πολλαπλασιασμό των δωρεών από ιδιώτες, που προσφέρουν από χαρτί για τον εκτυπωτή μέχρι υπολογιστές, φαξ και οχήματα.

Υπολογίζεται ότι από τα περίπου 13.000 οχήματα της ΕΛ.ΑΣ., τα 6.000 είναι μη λειτουργικά, καθώς χρειάζονται σέρβις και ανταλλακτικά για τα οποία δεν υπάρχουν κονδύλια. Οι συνδικαλιστές αστυνομικοί έχουν αντιδράσει επανειλημμένα καταγγέλλοντας ότι συνάδελφοί τους επιχειρούν με περιπολικά-σαράβαλα, που δεν συντηρούνται σωστά και θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των αστυνομικών. Πρόσφατα, μάλιστα, έγινε «viral» στο Διαδίκτυο εικόνα από περιπολικό, στο οποίο η θέση του οδηγού υποβασταζόταν από ένα ξύλο.

Δεν είναι λίγες οι φορές που διοικητές υπηρεσιών βάζουν χρήματα από την τσέπη τους για λάστιχα, την ώρα που διατίθενται καινούργια οχήματα για τη φύλαξη των VIPs. Ενδεικτικό είναι ότι, όταν συμβατικό όχημα της ΕΛ.ΑΣ. που φύλασσε οικία υψηλόβαθμου στελέχους της κυβέρνησης «έμεινε» από τεχνικό πρόβλημα, αντικαταστάθηκε αμέσως από καινούργιο.



Την ίδια ώρα, όμως, η ομάδα ΔΙ.ΑΣ., που ξεκίνησε τη λειτουργία της με 2.000 μοτοσικλέτες, σήμερα έχει μόλις 1.255 μηχανές, εκ των οποίων οι 625 είναι παροπλισμένες. «Πρόκειται για ένα “γερασμένο” στόλο, που καμία ηγεσία και κυβέρνηση δεν πήρε απόφαση να ανανεώσει σταδιακά.

Έμειναν στις παροδικές “δωρεές”. Πέρσι διαλύσαμε 3.000 παλιά ακινητοποιημένα περιπολικά της Αστυνομίας για να έχουμε ανταλλακτικά για τα “γερασμένα” που κινούνται. Τα ανταλλακτικά τελείωσαν και ο εφευρέτης... Κύρος Γρανάζης δεν μπορεί να λειτουργεί συνέχεια», τονίζει υψηλόβαθμος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.

Στη νευραλγική Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής, από τα περίπου 1.200 οχήματα (410 επιβατικά, 350 μοτοσικλέτες και 460 ειδικών δράσεων), το 50% είναι ακινητοποιημένο, ενώ επισκευάζεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα το 20%.

Σχεδόν το 70% αυτών των οχημάτων «μετρά» περισσότερα από 10 χρόνια ζωής και έχει «γράψει» 400.000-700.000 χιλιόμετρα.

Την ίδια ώρα, υπάρχουν 5.500 περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. που είναι βενζινοκίνητα των 2.000 κυβικών εκατοστών, κυβισμός που, σε συνδυασμό με την «ηλικία» τους, προκαλεί μεγάλη κατανάλωση καυσίμων, ανεβάζοντας σε δυσθεώρητα ύψη το καθημερινό κόστος κίνησης, ενώ υπάρχει και δυσκολία στην εύρεση ανταλλακτικών για την επιδιόρθωση των βλαβών τους.

Νέα τεχνολογία

Κάποια στιγμή είχε πέσει στο τραπέζι η ιδέα αγοράς οχημάτων με πετρελαιοκίνηση νέας τεχνολογίας, μέσω leasing. Ωστόσο, οι όροι των εταιριών, κάποια σχετικά νομοθετήματα για τις προμήθειες και οι αγκυλώσεις του συστήματος απέτρεψαν την όποια προσπάθεια υλοποίησής της. Όπως επισημαίνει πηγή από το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., αν έγκαιρα γινόταν η σταδιακή προμήθεια οχημάτων νέας τεχνολογίας με πετρελαιοκίνηση, θα υπήρχε απόσβεση της κτήσης τους από το χαμηλότερο κόστος κίνησής τους και την αύξηση του χρονικού διαστήματος για συντήρηση και βλάβες. Υπηρεσίες αιχμής στο λεκανοπέδιο της Αττικής, όπως Άμεση Δράση, ομάδες Ζ, ΔΙ.ΑΣ. και Ασφάλεια Αττικής αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με την ακινητοποίηση των οχημάτων τους.

Από τις περίπου 1.300 μοτοσικλέτες της Διεύθυνσης Άμεσης Δράσης κινούνται οι 480, ενώ από τα 180 περιπολικά οχήματα κινούνται μόλις τα 75. Το μηνιαίο κόστος συντήρησης των παραπάνω οχημάτων κυμαίνεται στις 100.000 ευρώ.

Η «ηλικία» και η καθυστέρηση των σέρβις και επισκευών έχουν προκαλέσει σοβαρές βλάβες, όπως «κάψιμο» κινητήρων και «σπάσιμο» σασμάν. Ο αριθμός των περιπολιών, φυσικά, δεν έχει αλλάξει ή μειωθεί, ωστόσο γίνεται με τις ίδιες μοτοσικλέτες και περιπολικά, τα οποία δεν «ξεκουράζονται» και σύντομα θα παρουσιάσουν και αυτά σοβαρά προβλήματα.

«Βρισκόμαστε μπροστά σε μια ατέρμονη κατάσταση. Όταν βρίσκονται χρήματα για τη συντήρηση και την επισκευή ακινητοποιημένων οχημάτων, τα φτιάχνουμε αλλά στη συνέχεια χαλάνε εκείνα που χρησιμοποιούσαμε περισσότερο μέχρι να φτιάξουμε τα χαλασμένα. Παίζουμε ένα “γύρω γύρω όλοι”», αναφέρει στέλεχος της ΕΛ.ΑΣ. Από την πλευρά του το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προσπαθεί να απορροφήσει κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση (από το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας και Εξωτερικών Συνόρων), που θα μπορούσαν να δώσουν μια ανάσα στην ΕΛ.ΑΣ.

Στο πλαίσιο αυτό έχει συσταθεί ειδική επιτροπή στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να απευθυνθεί σε αντιπροσωπίες αυτοκινητοβιομηχανιών στη χώρα μας για να αξιολογήσει τη χαμηλότερη προσφορά με τις υψηλότερες προδιαγραφές οχημάτων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της Αστυνομίας.

Ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Τάξης, Δημήτρης Αναγνωστάκης, και ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντίνος Τσουβάλας, συνεχίζουν τις διαβουλεύσεις με τις πρεσβείες χωρών που έχουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να επιτευχθεί κάποια δωρεά σημαντικού αριθμού οχημάτων με αντιστάθμιση τη συντήρηση, την επισκευή και την αγορά ανταλλακτικών από εξουσιοδοτημένα συνεργεία τους.

Όπως λένε πηγές του υπουργείου, τα δύο τελευταία χρόνια έγινε προμήθεια 850 οχημάτων από κατασχέσεις του ΟΔΥ και ευρωπαϊκά προγράμματα. Επίσης, από το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας απορροφήθηκαν 17 εκατ. ευρώ, ενώ αγοράστηκαν 21 λεωφορεία και 73 οχήματα αγροτικού τύπου.

Το προηγούμενο χρονικό διάστημα η συμφωνία προμήθειας 5.000 οχημάτων με πετρελαιοκίνηση από κορεατική εταιρία «ναυάγησε» οριστικά, παρά τα αρχικά ενθαρρυντικά σημάδια.

Πετρελαιοκίνητα

Ένα άλλο πρόβλημα που καταγγέλλεται από συνδικαλιστές είναι ότι τα λίγα καινούργια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της ΕΛ.ΑΣ. που αποκτήθηκαν με κονδύλια της Ε.Ε. δεν διατίθενται στις μάχιμες υπηρεσίες.

«Πολύ σπάνια φτάνουν σ’ εμάς καινούργια οχήματα. Ο σημερινός διοικητής μιας οποιοσδήποτε υπηρεσίας μόλις πάει στο γραφείο του σκέφτεται πρώτα πόσα οχήματα έχει, τι αναλώσιμα λείπουν και μετά τις υποθέσεις με τις οποίες πρέπει να ασχοληθεί το προσωπικό του. Τα όποια ελάχιστα καινούργια οχήματα... εξαφανίζονται και “παρκάρουν” έξω από τις κατοικίες υψηλών στόχων», δηλώνει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΛ.ΑΣ.

Ευτυχώς που υπάρχουν και οι δωρεές

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ αυτό το σκηνικό, οι αποφάσεις του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. και άλλων αστυνομικών υπηρεσιών για «αποδοχή δωρεών» έχουν πολλαπλασιαστεί σημαντικά. Δωρητές είναι συνήθως ιδιώτες που βλέποντας τη δύσκολη κατάσταση αποφασίζουν να βοηθήσουν. Μόνο στις 24 και τις 25 Ιανουαρίου 2016 εκδόθηκαν περισσότερες από 10 αποφάσεις για αποδοχή δωρεών «παντός τύπου». Από αυτές ξεχωρίζει η δωρεά του Φιντέλ. Πρόκειται για ένα σκύλο ράτσας λαμπραντόρ που δωρήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα του αεροδρομίου Ηρακλείου από έναν αρχιφύλακα. Ο Φιντέλ θα χρησιμοποιηθεί σε θέματα ανίχνευσης εκρηκτικών υλών και θα αντικαταστήσει την Τζίνα, που «λόγω γήρατος παρουσιάζει μειωμένη απόδοση».

Η Ιερά Μητρόπολη Σερβίων-Κοζάνης προσέφερε τέσσερις στολές στην ομάδα ΔΙ.ΑΣ. Κοζάνης, μεγάλη εταιρία προσέφερε δύο οχήματα για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών του Τμήματος Τροχαίας Αγίας Παρασκευής και του Αστυνομικού Τμήματος Κορωπίου, ενώ αγροτικός συνεταιρισμός προσέφερε μία συσκευή Fax στο Τμήμα Ασφαλείας Λιβαδειάς.

Άλλη εταιρία δώρισε 10 κράνη στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης, αρχιφύλακας προσέφερε έναν εκτυπωτή στο Τμήμα Ασφαλείας Κορωπίου, μεγάλη κατασκευαστική εταιρία προσέφερε έναν υπολογιστή και μία οθόνη στο Τμήμα Τροχαίας Άρτας, ιδιώτης προσέφερε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή στο Τμήμα Ασφαλείας Κοζάνης και επιχείρηση-κολοσσός δώρισε υπολογιστή και οθόνη στο Αστυνομικό Τμήμα Πατησίων.

Εταιρία δώρισε μεταχειρισμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό (17 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, 11 οθόνες, ένα σκάνερ, 60 τηλεφωνικές συσκευές, πέντε λάπτοπ και 4 εκτυπωτές) στην Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος, ενώ αστυνομικός διευθυντής προσέφερε υπολογιστή στο Επιτελείο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μαγνησίας.

(Ε.Τ.Κ 29/01/2017 – ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ)



Share on Google Plus

elas lyste

"Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "elas.lyste.blogspot.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο elas-lyste.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου