Λεωφορεία χωρίς... οδηγό προσεχώς στους δρόμους των Τρικάλων ...

elas-lyste.blogspot.jpg

Έξι λεωφορεία χωρίς οδηγό θα κυκλοφορήσουν προσεχώς στους δρόμους των Τρικάλων, ενώ στους στόχους του υπουργείου Μεταφορών είναι τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα να διασχίσουν κάποια στιγμή και δρόμους της Αθήνας.

Τα συστήματα αυτά, όπως σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ για την πιστοποίηση των αυτοματοποιημένων οχημάτων στις αστικές περιοχές, μπορούν να εξυπηρετήσουν ιστορικά κέντρα πόλεων και να τα αποσυμφορήσουν εφόσον συνδυαστούν με υπάρχουσες δομές μεταφορών, υπό το πρίσμα -πάντα- της οδικής ασφάλειας.

Η πόλη των Τρικάλων είναι πρώτη από τις πέντε ευρωπαϊκές περιοχές στις οποίες θα δοκιμαστούν πιλοτικά (έξι μήνες) τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό, θα λειτουργούν με αισθητήρες, στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2.

Η εμφάνιση των οχημάτων αυτών στην πόλη των Τρικάλων αναμένεται στις αρχές του 2015, και θα είναι χωρητικότητας 4, 12 ή 15 επιβατών, τα οποία θα κινούνται στο δρόμο και όχι σε ράγες με ταχύτητες έως 20 χιλιόμετρα την ώρα αφού θα κινούνται σε διαδρομές με διασταυρώσεις και πεζούς.

Η διαδρομή του λεωφορείου, θα ξεκινάει από την οδό Βουλής, θα συνεχίζει την Καραϊσκάκη, θα φθάνει στην οδό Πλουτάρχου, ενώ στην επιστροφή θα στρίβει για τη λεωφόρο Ερμού, περνώντας μπροστά από την κεντρική πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου και ύστερα από μία ακόμη παράκαμψη θα επιστρέφει στην αφετηρία.

Όμως, για να κυκλοφορήσουν τέτοια οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, απαιτείται η προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων ενώ δεν αποκλείεται σε βάθος χρόνου, όπως ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, να απαιτηθεί και η αναθεώρηση της Συνθήκης της Βιέννης, όπου η φιλοσοφία της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων βασίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα (οδηγό).

Το έργο CityMobil2 επικεντρώνεται στην προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων που θα επιτρέψουν την μελλοντική κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους και αποτελεί συνέχεια του έργου CityMobil (στο αρχικό έργο πραγματοποιήθηκαν μικρής χρονικής διάρκειας, επιδείξεις αυτοματοποιημένων οχημάτων σε ευρωπαϊκές πόλεις σε περιορισμένο χώρο και σε αυστηρά ελεγχόμενο περιβάλλον).

Οι χώρες που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του έργου CityMobil2 είναι η Ελλάδα (Τρίκαλα), Ιταλία (Μιλάνο), Ισπανία (Λεόν), Γαλλία (Λα Ροσέλ) και Φινλανδία (Βαντάα).

Πηγή ➤ kontranews

Share on Google Plus

Unknown

"Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "elas.lyste.blogspot.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο elas-lyste.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου