ΛΥΣΤΕ blog ➤ Δυο ακόμα παλληκάρια, φρουροί των αιθέρων μας πέρασαν στο πάνθεον των ηρώων της Ιστορίας κατά την εκτέλεση του καθήκοντος μετά από αεροπορικό ατύχημα που σημειώθηκε με τη μοιραία σύγκρουση ανάμεσα σε δύο F-16 στις 26 Αυγούστου του 2010 νότια της Κρήτης.
Σμηναγός Αναστάσης Μπαλατσούκας.
Γεννήθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1977 στην Άρτα.
Εισήλθε στην Σχολή Ικάρων το 1997 και αποφοίτησε το 2001, οπότε τοποθετήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, για εκπαίδευση στα αεροσκάφη Τ-2.
Τον Αύγουστο 2002, μετατέθηκε στην 116 Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο, όπου εκπαιδεύτηκε στα αεροσκάφη Α-7, για να επανδρώσει την 335 Μοίρα.
Τον Ιανουάριο 2006 τοποθετήθηκε στο Σμήνος Μετεκπαίδευσης της 115 Πτέρυγας Μάχης, όπου εκπαιδεύτηκε στα νέο-παραληφθέντα αεροσκάφη F-16 Block 52 plus, ενώ με το πέρας της εκπαίδευσής του παρουσιάστηκε στην 340 Μοίρα.
Ο Αναστάσης Μπαλατσούκας, το δευτερότοκο παιδί της τρίτεκνης οικογένειας του Χριστόφορου και της Ντίνας, εγγόνι της Κατίνας του Πατσιόγα από τη Νεράιδα.
Από μικρό παιδί του άρεσαν τα αεροπλάνα και έπαιζε ολημερίς με αυτά. Και κάποια μέρα ήθελε να πετάξει σαν τον αετό, λεύτερος και δυνατός. Μπήκε στην σχολή Ικάρων το 1997 και για 13 ολόκληρα χρόνια διέσχιζε τους ελληνικούς ουρανούς. Ήταν ένας από τους καλύτερους και πιο έμπειρους χειριστές των F-16. Τον χαίρονταν οι δικοί του, τον αγαπούσαν οι φίλοι του και τον θαύμαζαν όσοι τον ήξεραν.
Ο Σγος (Ι) Αναστάσιος Μπαλατσούκας, 33 ετών, έγγαμος, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.202 εκ των οποίων οι 580 ώρες σε F-16.
Σκοτώθηκε στις 26 Αυγούστου του 2010, σε αεροπορικό ατύχημα που συνέβη κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως, επιβαίνοντας στο υπ’ αριθμ. 522 μονοθέσιο F-16C αεροσκάφος, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα την 25 Φεβρουαρίου 2004 και είχε συμπληρώσει 1.315 περίπου ώρες πτήσεως.
Κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, δυτικά της νήσου Χρυσή, συγκρούστηκε στον αέρα με ένα διθέσιο F-16D που συμμετείχε στην άσκηση, στο οποίο επέβαινε ο Σγος (Ι) Ιωσήφ Αναστασάκης.
Ο Σμηναγός Ιπτάμενος Σήφης Αναστασάκης γεννήθηκε την 1η Νοεμβρίου 1975 στην Αθήνα. Σε ηλικία 18 ετών εισήλθε στη Σχολή Ικάρων, από όπου αποφοίτησε πρώτος στη Σειρά του, 4 χρόνια μετά, δίνοντας τον όρκο του Έλληνα Αξιωματικού ονομαζόμενος Ανθυποσμηναγός Ιπτάμενος. Τον Οκτώβριο του 1997 τοποθετήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, για προκεχωρημένη εκπαίδευση στα αεροσκάφη Τ-2 και τον Φεβρουάριο 1999 στο Σμήνος Μετεκπαίδευσης των Α-7 στην 115 Πτέρυγα Μάχης. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης επάνδρωσε την 340 Μοίρα Βομβαρδισμού μέχρι τον Ιούλιο 2001, οπότε μετατέθηκε στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Νέα Αγχίαλο, για εκπαίδευση στα αεροσκάφη F-16. Από τον Οκτώβριο 2002 μέχρι τον Οκτώβριο 2003 υπηρέτησε στην 347 Μοίρα και στη συνέχεια επανήλθε στην 115 Πτέρυγα Μάχης και στην 340 Μοίρα, με την έλευση των νέων αεροσκαφών F-16 Block 52 plus, όπου και υπηρετούσε μέχρι την ημέρα του ατυχήματος.
Στις 26 Αυγούστου 2010, οι παραπάνω Σμηναγοί προγραμματίστηκαν για εκτέλεση αποστολής βομβαρδισμού εναντίον εικονικού στόχου στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, σε συνεργασία με άλλα 2 F-16 που θα τους αναχαίτιζαν. Κατά τη διάρκεια των ελιγμών για αντιμετώπιση των «αντίπαλων» αεροσκαφών, επήλθε το μοιραίο, που είχε ως αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του Τάσου και τον βαρύ τραυματισμό του Σήφη, ο οποίος υπέκυψε λίγες ημέρες αργότερα. Όποιος δεν έχει νοιώσει το έδαφος να τρέμει, να τρίζει και να τραντάζεται τη στιγμή της πυροδότησης της μηχανής, όποιος δεν έχει ακούσει τον εκκωφαντικό θόρυβο, καθώς ο πιλότος χαμογελάει κάτω από τη μάσκα του, κάνοντας το σημείο του «Ο.Κ.», όποιος δεν έχει αισθανθεί το δέος, καθώς, άνθρωπος και ατσάλι απογειώνονται, δεν μπορεί να καταλάβει τη δύναμη, την ετοιμότητα, το θάρρος, την αποφασιστικότητα, την περηφάνια των ανθρώπων αυτών. Ας είναι ευλογημένοι οι αετοί των αιθέρων, Όπου κι αν ίπτανται, θα κρατούν τις μνήμες και τις ελπίδες της καρδιάς μας.
ΑΘΑΝΑΤΟΙ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου