Επιστρέφει το ρουσφέτι στις Στρατιωτικές Σχολές.....


Δύο τροπολογίες της ντροπής για τα ΑΣΕΙ επαναφέρουν το παλαιότερο διάτρητο καθεστώς των διορισμών εκπαιδευτικού προσωπικού. Αξιωματικοί θα μπορούν χωρίς καμία αιτιολογία να ακυρώνουν τις αποφάσεις των ακαδημαϊκών οργάνων

Παράθυρο για κομματικές παρεμβάσεις στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και συγκεκριμένα στις... διαδικασίες επιλογής του Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού τους άνοιξαν δύο τροπολογίες που ψηφίστηκαν πρόσφατα από την ελληνική Βουλή, χωρίς κανείς να πάρει είδηση τι πραγματικά συνέβη. Η σοβαρότητα του θέματος ευνόητη, γιατί από την ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού εξαρτώνται και η ποιότητα εκπαιδεύσεως και η κατάρτιση των αξιωματικών που αποφοιτούν από τα ΑΣΕΙ.

Η ερμηνεία για τις δύο τροπολογίες (Ν. 4186/2013 και Ν. 4991/13) εμφανίζεται ως έχουσα δύο όψεις. Η μία λέει ότι οι τροπολογίες αυτές αποτελούν χαρακτηριστικές περιπτώσεις ρουσφετολογίας και επάνοδο στο καθεστώς της αναξιοκρατίας και του πελατειακού κράτους του παρελθόντος και η άλλη ότι αποτελούν την επιβεβλημένη αποκατάσταση της ανατροπής που είχε επιφέρει ο Ν. 3883/10, σύμφωνα με τον οποίο οι στρατιωτικοί είχαν αποκλεισθεί από τις διαδικασίες εκλογής των καθηγητών των ΑΣΕΙ.

Η αλλαγή

Η ουσία πάντως των δύο τροπολογιών είναι απλή: με αυτές επαναφέρεται η συμμετοχή των στρατιωτικών στις διαδικασίες επιλογής του Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΑΣΕΙ, μέσω της δυνατότητας αναιτιολόγητης ακυρώσεως των αποφάσεων των αρμόδιων ακαδημαϊκών οργάνων καθώς και της λήψεως τελεσίδικης αποφάσεως από δευτεροβάθμιο όργανο αποτελούμενο κατά πλειοψηφία από στρατιωτικούς, ακυρώνοντας έτσι πλήρως τον προηγούμενο νόμο.

Μία μικρή αναδρομή στο θέμα αυτό, το οποίο μας έχει απασχολήσει και άλλοτε, είναι χρήσιμη για την κατανόηση του θέματος. Ο Ν. 3187/2003, επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, ο οποίος επικαιροποιήθηκε και ενισχύθηκε με τον Ν. 3413/2005, επί κυβερνήσεως Ν.Δ., αναβάθμισε ουσιαστικά την ακαδημαϊκή εκπαίδευση στα ΑΣΕΙ, τόσο με τη δημιουργία θεσμικών δομών αντίστοιχων με αυτές των πανεπιστημίων (Κοσμητεία – διευθυντές Τομέων - Τομείς Ακαδημαϊκής Εκπαιδεύσεως - οργάνωση μεταπτυχιακών - αξιολόγηση όπως στα λοιπά ΑΕΙ) όσο και με την αναβάθμιση των απαιτούμενων προσόντων του πολιτικού Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού όλων των βαθμίδων (μέλη ΔΕΠ - ΕΕ - ΔΙΠ - ΕΤΕΠ - διδάσκοντες κατά Π.Δ. 407/80, ΣΔΠ κ.λπ.), τα οποία ορίστηκαν να είναι ακριβώς τα ίδια με τα αντίστοιχα των πανεπιστημιακών.

Το εκλεκτορικό σώμα για την εκλογή του Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ήταν μεικτό, αποτελούμενο από πέντε στρατιωτικούς και έξι καθηγητές από τα ΑΣΕΙ ή τα πανεπιστήμια. Του οργάνου αυτού προήδρευε ο αρχηγός του οικείου Γενικού Επιτελείου, ενώ συμμετείχαν επίσης και ο υπαρχηγός και ο διοικητής της σχολής. Για την εκλογή ενός υποψηφίου απαιτούντο οκτώ θετικές ψήφοι από τα 11 μέλη του εκλεκτορικού σώματος.

Οι πρώτες εκλογές καθηγητών των σχολών με αυτό το μεικτό εκλεκτορικό σώμα κύλησαν ομαλά, πλην όμως με την πάροδο του χρόνου αρκετοί κομματικοί απόστρατοι αντιλήφθηκαν ότι με τα κριτήρια αυτά επιπλέον προσόντα που απαιτούντο για την πρόσληψη τους (και τα οποία δεν διέθεταν) και άρχισαν να αντιδρούν μεθοδευμένα με σκοπό την υποβάθμιση και την ακύρωση στην πράξη των διαδικασιών.

Τα πρακτικά

Από τα σχετικά πρακτικά εκλογής μπορεί κάνεις να διαπιστώσει τη συστηματική απουσία των αρχηγών των Γενικών Επιτελείων των Κλάδων από το εκλεκτορικό σώμα καθώς και την κατ΄ επανάληψη ομαδική (ομόφωνη) ψήφο των άλλων αξιωματικών, οι οποίοι έκριναν, π.χ., ότι ο πέμπτος ή ο έβδομος κατά τη σειρά αξιολογήσεως υποψήφιος (κατά την τεκμηριωμένη εισηγητική έκθεση της τριμελούς επιτροπής των πανεπιστημιακών) θα έπρεπε και δη άνευ αιτιολογήσεως (δεδομένου ότι δεν είχαν τις απαιτούμενες επιστημονικές γνώσεις για την περί του αντιθέτου τεκμηρίωση) να είναι πρώτος στη σειρά αξιολογήσεως και κατά συνέπεια να προσληφθεί αυτός.

Με τον τρόπο αυτόν ακύρωναν συστηματικά και επανειλημμένως την εκλογή και την εξέλιξη μελών του Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που δεν ήταν αρεστά ή δεν ανήκαν στα «δικά τους παιδιά», δεδομένου ότι δεν μπορούσαν να συγκεντρωθούν οι οκτώ θετικές ψήφοι. Το αποτέλεσμα ήταν η εκλογή να κηρύσσεται άγονη, προκαλώντας έτσι τη δικαιολογημένη αντίδραση, αν όχι και αγανάκτηση, της ακαδημαϊκής κοινότητας για αυτές τις μεθοδεύσεις καταστρατηγήσεως της θεσμοθετημένης διαδικασίας εκλογής, αλλά κυρίως ακυρωνόταν η κάλυψη των αναγκαίων θέσεων διδακτικού προσωπικού.

Ο προηγούμενος νόμος και οι προβλέψεις του

Με τον Ν. 3883/10 ετέθη οριστικό τέλος στις παραπάνω μεθοδεύσεις, αποκλείοντας από τη διαδικασία εκλογής καθηγητών για τα ΑΣΕΙ τους μη έχοντες σχέση -με τα ακαδημαϊκά γνωστικά αντικείμενα- απόστρατους αξιωματικούς (Μαθηματικά, Φυσική, Μηχανολογία, Επιχειρησιακή Έρευνα, Οπτικο-ηλεκτρονική, Ναυπηγική κ.λπ.), καθώς με τον νόμο αυτό οριζόταν ότι οι διαδικασίες εκλογής των καθηγητών στα ΑΣΕΙ θα γίνονται πλέον σύμφωνα με ης διαδικασίες των πανεπιστημίων.

Ειδικότερα, από εκλεκτορικά σώματα αποτελούμενα από πανεπιστημιακούς που ορίζονταν με κλήρωση από τα μητρώα καθηγητών του υπουργείου Παιδείας και σύμφωνα με διαδικασίες που δεν μπορούσαν να ελεγχθούν ή να επηρεασθούν από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία.

Σημειώνεται ότι οι αποφάσεις των αρμόδιων εκλεκτορικών σωμάτων, μετά τον έλεγχο νομιμότατος από τον αρμόδιο υπουργό, δημοσιεύοντο σε ΦΕΚ.

Οι ένστολοι θα έχουν την απόλυτη πλειοψηφία και θα ελέγχουν τις επιτροπές

Αφού τα πράγματα δυσκόλεψαν ακόμη περισσότερο για τους αποστράτους και τους ευνοούμενους των κομμάτων, δεδομένου ότι με την αδιάβλητη διαδικασία ήταν αδύνατες οι παρεμβάσεις  της πολιτικής και της στρατιωτικής ηγεσίας, άρχισαν οι υπόγειες μεθοδεύσεις για την υπονόμευση και την ανατροπή της. Επισημαίνεται ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουν συγκεντρωθεί στον προθάλαμο των γραφείων του πρώην και νυν ΥΕΘΑ κ. Αβραμόπουλου και ενδιαμέσως του κ. Παναγιωτόπουλου τα πρακτικά εκλογής περίπου 50 μελών του διδακτικού εκπαιδευτικού των ΑΣΕΙ, για τα οποία αναμένεται ακόμη η έκδοση των ΦΕΚ διορισμού τους (σημειώνεται ότι για τη συντριπτική πλειοψηφία των επιλεγέντων καθηγητών δεν προέκυψε κανένα νομικό κώλυμα κατά τον σχετικό έλεγχο νομιμότητας).

Μαζί με αυτό το λυπηρό αποτέλεσμα, ή μάλλον πριν από αυτό, ξεκίνησε και ένας βρόμικος πόλεμος με ανώνυμα και αναπόδεικτα επιχειρήματα, ότι οι σχολές δήθεν αλώθηκαν από τους καθηγητές, ότι οι στρατιωτικοί έχουν χάσει τον έλεγχο τους κ.λπ. συναφή.

Καταγγελίες για αδικίες

Ορισμένοι, που μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, κατέφυγαν σε καταγγελίες ότι αδικήθηκαν, πλην όμως, αντί να στείλουν εκείνοι τους σχετικούς φακέλους στη Δικαιοσύνη ως όφειλαν ως υποψήφιοι, κατέφυγαν στη Γραμματεία της Κυβερνήσεως από την οποία εστάλησαν οι σχετικοί φάκελοι στον εισαγγελέα. Το πόρισμα του τελευταίου, στο οποίο θα διεπιστώνοντο οι «αδικίες» και «αυθαιρεσίες των πανεπιστημιακών καθηγητών, αναμένεται ακόμη και όπως φαίνεται θα αργήσει πολύ να βγει. Και επειδή το πόρισμα αργούσε, οι παραπάνω ενδιαφερόμενοι έσπευσαν ασθμαίνοντες στην παραπάνω Γραμματεία της Κυβερνήσεως και στο ΥΠΕΘΑ με σκοπό να ανατρέψουν μία διαδικασία που, όπως προκύπτει από αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω, ήταν καθ' όλα αδιάβλητη.

Το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών ήταν να προκύψουν οι αναφερθείσες στην αρχή του παρόντος τροπολογίες της ντροπής, με τις οποίες α) προκειμένου οι αποφάσεις των αρμόδιων εκλεκτορικών οργάνων να τεθούν σε ισχύ, θα πρέπει να προσεπικυρωθούν από τον διοικητή της οικείας σχολής, που φυσικά μπορεί να αρνηθεί να το πράξει χωρίς να δώσει καμία τεκμηριωμένη αιτιολογία και β) σε περίπτωση αρνήσεως του διοικητού ή ενστάσεως εκ μέρους κάποιου υποψηφίου, η υπόθεση παραπέμπεται -για να είναι τελεσίδικη η απόφαση- σε μία δευτεροβάθμια επιτροπή αποτελούμενη από τρείς ανώτατους αξιωματικούς, κατά τεκμήριο άσχετους με τα ακαδημαϊκά (όχι στρατιωτικά) γνωστικά αντικείμενα, και δύο καθηγητές των ΑΣΕΙ.

Με την πλειοψηφία των στρατιωτικών έναντι των καθηγητών (τρεις προς δύο) είναι περιττό να αναφέρει κανείς ποιοι θα ελέγχουν την απόφαση. Και είναι περιττό επίσης να αναφερθεί ότι κανείς από τους εμπλεκομένους δεν ντρέπεται για αυτή την κατάληξη, αν και –εξ όσων πληροφορούμεθα- η όλη ενέργεια εκπορεύθηκε από τη Γραμματεία της Κυβερνήσεως.

Κρίμα, γιατί είχαμε αρχίσει να σχηματίζουμε την εντύπωση ότι η δεύτερη θητεία του κ. Αβραμόπουλου στο ΥΠΕΘΑ ήταν διαφορετική από την πρώτη.

Πηγή ➤  (ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 20/10/2013 – ΜΑΝΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ - dimokratia@dimokratianews.gr - Σ.Λ.)



 

Share on Google Plus

Unknown

"Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "elas.lyste.blogspot.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο elas-lyste.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου