Πυροσβεστικά αεροσκάφη: Nοικιασμένα κι αγύριστα...


ΛΥΣΤΕ blog ➤ Πυροσβεστικά αεροσκάφη: Nοικιασμένα κι αγύριστα

Περισσότερα από 180 εκατ. ευρώ ξοδεύτηκαν την τελευταία πενταετία από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την ενοικίαση πυροσβεστικών εναέριων μέσων.

Αντί όμως η Ελλάδα να διαθέτει –με βάση τα δεκάδες εκατομμύρια που ξόδεψε– έναν από τους πλέον σύγχρονους πυροσβεστικούς στόλους στον κόσμο, διαθέτει ένα στόλο με γερασμένα αεροσκάφη, που καθιστούν και φέτος ιδιαίτερα προβληματικό τον τομέα της πυρόσβεσης.

Σε μια συγκυρία μάλιστα κατά την οποία ανώτεροι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής, στις εκθέσεις τους, προειδοποιούν για μια κρίσιμη χρονιά για τα ελληνικά δάση, εξαιτίας της παρατεταμένης περιόδου χωρίς βροχές και των ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών ήδη από τους ανοιξιάτικους μήνες. Το προκλητικό στην ιστορία της ενοικίασης των πυροσβεστικών ελικοπτέρων είναι πως, παρότι ξοδεύτηκαν περισσότερα από 180 εκατ. ευρώ, από μέρους του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη εξακολουθεί η ίδια αμφιλεγόμενη πολιτική των ενοικιάσεων.

Για το 2013 παραμένει ακόμη άγνωστος ο αριθμός των πτητικών μέσων που θα συνδράμουν τις προσπάθειες της «αποδεκατισμένης» σε ανθρώπινο δυναμικό Πυροσβεστικής. Η επιλογή της πολιτικής ηγεσίας να παραχωρηθεί για λόγους διαφάνειας στη ΝΑΜΣΑ, η οποία αποτελεί την υπηρεσία τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης του ΝΑΤΟ, αποδείχθηκε ένα ακόμα μεγάλο φιάσκο.

Η μια εταιρεία στην οποία κατοχυρώθηκε μέρος του έργου για την επιλογή ελικοπτέρων μεσαίου τύπου φαλίρισε, ενώ η δεύτερη αποδείχθηκε τουρκικών συμφερόντων, οπότε για λόγους εθνικής ασφαλείας ακυρώθηκε η προμήθεια του βαρέος τύπου πυροσβεστικού ελικοπτέρου. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η σύμβαση που υπογράφηκε με τη ΝΑΜΣΑ επιφέρει πρόστιμο αξίας 4 εκατ. ευρώ, εάν οι ελληνικές αρχές τολμήσουν να επιλέξουν μια άλλη εταιρεία από αυτή που επιβάλλουν οι Νατοϊκοί. Μύλος, δηλαδή, με τα ελάχιστα χρήματα που υπάρχουν στη διάθεση της Πυροσβεστικής.

Δεν πετάνε πάνω από 38 βαθμούς Κελσίου

Οι φονικές πυρκαγιές του 2007, όταν ο «στρατηγός άνεμος», κατά δήλωση του τότε υπουργού, ευθυνόταν για την καταστροφή 1,5 εκατ. στρεμμάτων δασικών εκτάσεων και τα 90 θύματα, είχαν θέσει επί τάπητος την ανάγκη προμήθειας ικανού εναέριου στόλου πυροσβεστικών μέσων. Άλλωστε, τα δεκατρία Καναντέρ CL-215, που είχαν αγοραστεί στις αρχές της δεκαετίας του ’80, είχε θεωρηθεί από τότε πως «είχαν φάει τα ψωμιά τους».

Εξάλλου, ο συγκεκριμένος τύπος Καναντέρ δεν μπορεί να εκτελέσει πτήσεις όταν η εξωτερική θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου, κάτι που για το καλοκαίρι (όταν τα χρειάζεται η Πυροσβεστική) τα καθιστά πρακτικά άχρηστα, ενώ λόγω των χιλιάδων ωρών πτήσης και της καταπόνησής τους πετούν χάρη και μόνο στο θάρρος των πιλότων τους. Και ενώ ήδη από το 2007 είχε αποφασιστεί η σταδιακή απόσυρση των CL-215, το καλοκαίρι του 2013 αναμένεται, για μια ακόμα φορά, να είναι αυτά που θα επωμιστούν το κύριο βάρος της πυρόσβεσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τα επτά CL-415, που μετρούν πλέον από 13 έως 18 χρόνια ζωής, προσφέρουν λίγο περισσότερες επιχειρησιακές δυνατότητες στην Πυροσβεστική, ειδικά τις πολύ θερμές ώρες των καλοκαιρινών ημερών.
enikos
Πηγή ➤ tokarfi.gr

Share on Google Plus

Explorer

"Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "elas.lyste.blogspot.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο elas-lyste.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου